La finalitat bàsica de la nostra assignatura és que els xicons i les xicones siguen capaços de comprendre i produir missatges orals i escrits amb propietat suficient per poder interacturar dins dels procesos de comunicació qüotidians.
L’aprenentatge verbal és un instrument fonamental d’integració social i laboral, però no és l'únic. El llenguatge no verbal forma part intrínseca de la nostra intel·ligència emocional i de la formació dels individuus. A banda de la paraula, també el tò, els gestos o l’actitut activen l’empatía i eixe proces d’intercamvi produix les identificacions d’uns amb altres. Per aixó, a banda de potenciar l'assoliment de destreses lingüístiques, donarem valor a l'expressió corporal i els jocs de dramatització.
L’aprenentatge verbal és un instrument fonamental d’integració social i laboral, però no és l'únic. El llenguatge no verbal forma part intrínseca de la nostra intel·ligència emocional i de la formació dels individuus. A banda de la paraula, també el tò, els gestos o l’actitut activen l’empatía i eixe proces d’intercamvi produix les identificacions d’uns amb altres. Per aixó, a banda de potenciar l'assoliment de destreses lingüístiques, donarem valor a l'expressió corporal i els jocs de dramatització.
En la communicació hui jugen un un paper fonamental les noves tecnologies. A classe emprem ferramentes audiovisuals i webs col·laboratives com aquest blog d'aula, que preten ser un espai que incentive la participació activa i el debat entre els alumnes, i permeta al mateix temps la comunicació amb la resta de professors.
"aprender a focalizar la atención en las emociones propias; apreciar la interacción entre emoción, comportamiento y procesos cognitivos; infundir autoestima, resilencia y curiosidad; trabajar en equipo de modo cooperativo y no competitivo, lo que supone aprender a escuchar y comunicar y saber solucionar conflictos ejerciendo un liderazgo emocional. El aprendizaje de estas nuevas competencias es la clave para que los jóvenes encuentren trabajo en lugar de sumirse en el paro."
Per a més informació de la matèria cf. la Programació d'aula.